Friday, October 21, 2022

(Post) Καλοκαίρι - Μέρος Β'

Δύο μήνες μέτα το τέλος του καλοκαιριού καταφέρνω να γράψω αυτό το κείμενο. Το είχα υποσχεθεί εξάλλου. 

Δεν πρόλαβα. Η ζωή μου έχει αναποδογυριστεί δυσάρεστα το 2022 και από τότε που έγραψα μέχρι τώρα, ζω πράγματα που δεν θα κάτσω να στα γράψω τώρα. Θα ήταν ωραία να ήταν τύπου μοιραία φιλοσοφικά αυτά που μου συμβαίνουν, αλλά ειναι μια ωμή πραγματικότητα που με καλεί απλά να είμαι πρακτική για να επιβιώσω ψυχολογικά και σωματικά.

Σήμερα το πρωί, σκέφτηκα "πόσο θα ήθελα να ήμουν 30". Δεν είμαι παρελθοντολάγνος, αλλά αυτή τη φορά στο μυαλό μου τα 30 τελικά δεν ήταν τόσο κακά όσο νόμιζα τότε. Φυσικά, ποτέ δεν ακυρώνουμε τι ήμασταν κάποτε και το τι θεωρούσαμε σοβαρό. Αλλά πραγματικά δεν ήταν (τόσο) σοβαρά. Δεν είχε πεθάνει κανείς, δεν υπήρχαν ασθένειες στη ζωή μου, δεν είχα φτάσει σε επαγγελματικό τέλμα, δεν σκεφτόμουν ότι ίσως μπορεί και να μην βρω ποτέ τον άνθρωπο μου. Απλά ημουν μοιραία και σκεφτόμουν "τι ζωή ειναι αυτή". Μια χαρά ζωή ηταν. Καμιά φορά διαβάζω τα παλιά μου post και γελώ. Άρχισα να υπάρχω ως τουλίπα από τα 29 μου. Άρα έχω όλα τα αποδεικτικά των σκέψεων μου καταγεγραμμένα εδώ. Τα διαβάζω και χαμογελώ. Θα ήθελα να ήμουν από καμιά γωνιά (μάλλον ενός μπαρ) να βλέπω τον τριαντάχρονο εαυτό μου και να της πω " Αμάν τουλίπα μου, δεν είναι όλα βουνό. Χαλάρωσε κούκλα μου. Μια χαρά είσαι. Πολύ καλύτερη από ότι νομίζεις. Αυτή η η παλιο-οπισθοδρομική κοινωνία σε διαλύσε και δεν φτάνει αυτό, όλη μέρα σκέφτεσαι. Δεν είναι το τέλος του κόσμου. Και όπως είπε κάποιος, το τέλος του κόσμου θα έρθει με το τέλος του κόσμου".

Φυσικά ποτέ δεν είναι αργά αγαπημένε μου αναγνώστη. Στα 45 μου περιμένω να τελειώσουν κάποιες πρακτικές καταστάσεις για να σκεφτώ τι θέλω να κάνω. 

Ξέρεις τι θέλω να κάνω; Να χρωματίσω τη ζωή μου. Με κάποιες εξαιρέσεις, από το 2019 είναι ένα γκρι σκούρο όλα. Μουντό κιόλας, γιατί το γκρι ως χρώμα μου αρέσει. Και για να μιλήσουμε πρακτικά, αυτό που θέλω είναι :

1) Ταξίδια. Για κάποιο λόγο μου καρφώθηκε στο μυαλό η Φλωρεντία. Είχα πάει πολύ παλιά αλλά δεν τη θυμάμαι. Θέλω να πάω βόρεια Γαλλία, road trip σε κάτι μεσαιωνικές πόλεις χωμένες στα βουνά. Στο μυαλό μου το Βιετνάμ παίζει πολύ, ιδιαίτερα η φύση του και ας μην μ' αρέσει η σούπα pho. Και όταν δεν γκρεμιστεί το σύμπαν, θα πάω ξανά στην πόλη μου, στη Νέα Υόρκη μου.

2) Λεφτά. Ω, ναι. Δεν ξέρω τι θα γίνει με τα επαγγελματικά αλλά είπαμε ωραία η δουλειά μου αλλά δεν είναι ανάγκη να το κάνουμε ως χόμπι. Θέλω λεφτά και να μην κάνω εκατόν δουλειές για να τα έχω.

3) Εραστή. Κάπου διάβασα το απίθανο: "Οι σύντροφοι είναι για την αριστερά, τα ζευγάρια για τα παπούτσια. Εμείς θέλουμε εραστή". Αυτό. Και να συνεννοούμαστε με αυτό τον εραστή, το οποίο σημαίνει να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο και ανάμεσα στη διαφορετικότητα του χαρακτήρα μας να αγαπιόμαστε.

4) Υπάρχει ένα μικρό τοιχαράκι στην παλιά Λευκωσία που είναι το αγαπημένο μου μυστικό σημείο. Κάθομαι εκεί, βασικά κρέμομαι γιατί είναι και ψηλό, και σκέφτομαι. Κάτι σαν πουλί πάνω στα καλώδια. Έχει 2-3 χρόνια να πάω. Θέλω να περνάω πιο πολύ χρόνο εκεί.

5) Βόλτες με φίλους, στην παλιά Λευκωσία, στην παλιά Λεμεσό, στα σοκάκια της Λάρνακας, στον παραλιακό της Πάφου, στις γειτονιές του Πεδουλά, στα πετρόκτιστα δρομάτια το Ομόδους και της Λόφου. Έχει να βγω από το σπίτι μου και να είμαι ανέμελη χωρίς deadline, τρία χρόνια. Μπορεί να τα θεωρείς βασικά πράγματα, αλλά για μένα που είμαι κλεισμένη για πολύ καιρό σε 80τμ, δεν είναι.

"Hold me down, I'm so tired now

Aim your arrow at the sky

Take me down, I'm too tired now

Leave me where I lie"

...ακούγεται τώρα η Florence από τα ηχεία, καθώς γράφω εδώ ξεκλέβοντας λίγη ώρα από τη δουλειά και τα διάφορα μου που τα κουβαλώ, με δυσκολία πια.

Είμαι κουρασμένη. Παίρνω βαθιές αναπνοές, κοιτάω λίγο τον Πενταδάκτυλο στο βάθος, ανάμεσα σε πολυκατοικίες από τα παντζούρια του "home office" μου και συνεχίζω.

5 comments:

  1. Τουλιπούδι Τουλιπάκι, ανθισμένο μπουμπουκάκι! Έχω την αίσθηση πως χρειάζεσαι κι εσύ λίγη νεραϊδόσκονη στη ζωή σου αλλάαα ;!;! Πού να ψάξεις να τη βρεις!!! Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με συσχετισμούς λέξεων... Τι ακριβώς ερμηνεύκεις; Το συγγραφικό σπουργίτι ήρθε να βάλει τα πράγματα σε τάξη ;) Ταξίδια, λεφτά, εραστής και Τζιπρέικα μονοπάτια διαβάζω. Πρώτον, μιας και ταλανίζεσαι χρόνια φαντάζομαι και που μυαλό, πρέπει να ανακαλύψεις μία αμετάβλητη συμμετρία στη ζωή σου. Δεν αναφέρομαι προφανώς στα πεδία Dirac, αλλά μία πρώτη ύλη που θα σου ξεκλειδώσει πόρτες, θα είναι δική σου και μέσω αυτής θα καταλαβαίνεις καλύτερα τα όρια του κόσμου γύρω σου και ενδεχομένως θα ετεροπροσδιορίζεσαι και βελτιώνεσαι μαζί της. Ως προς το διαδικτυακό σου κοινό, όλοι το ξέρουν πιστεύω: "Ήρθε η παραμυθού στο σπίτι σας και λέει παραμύθκια". Με κουκιά και με ρεβύθκια; Επειδή ωραίες είναι οι λέξεις αλλά καλό είναι να βλέπουμε πίσω από αυτές (πάμε όλα τα παιδάκια μαζί: πίσω μου σ'έχω Σατανά) ήγγικεν η ώρα σου για το μετέωρο βήμα του πελαργού: stop writing scenes and start doing them! Μην πας κι εσύ από ερμηνεία δηλαδή και μετά έχουμε άλλα, ε; ε; ε; Στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη, περπατώντας η δόξα μονάχη, κλίνει το ρήμα κάνω. Κάνε ότι κάνω στο Τσίρκο Μεντράνο! Και μετά;;; Άννα δεν ήμουνα εγώ για αεροπλάνα... Άντε καλέ, τουλιπούδι είσαι κι εσύ και χρειάζεσαι ώθηση. Για να δεις πως μπαίνουν οι σχέσεις σε στέρεες βάσεις, να καταλάβεις το από κοντά το έργο... Τσιμέντωμα σου λέω! Καλό απόγευμα τουλιπάκι!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μενελαε μου! ( και να μην μου εγραφες πιο κατω οτι εισαι εσυ, θα αναγνωριζα τη γραφη σου), έχεις δικιο. Θελω άπλετη νεραϊδόσκονη και αυτο το μετεωρο βημα του πελαργου ετοιμαζεται να με καταπλακωσει. Αρα; Ποιος κανει την ωθηση. Εμεις ε;
      Ευχομαι να εισαι καλα.

      Delete
  2. Το σχόλιο έχει υπογραφή Μενέλαος Γκίκας.

    ReplyDelete
  3. Τουλίπα μου, υπομονή!

    Αν υπάρχουν θέματα υγείας στη μέση, εύχομαι να πάνε όλα καλά. Σου στέλνω θετική ενέργεια.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pax μου , σε χαιρετω! Ευχομαι να εισαι καλα. Οντως υπηρχαν θεματα υγειας και δικα μου και αλλων. Ειχα και καλα και κακα νεα. Σε ευχαριστω για τη θετική ενεργεια!

      Delete