Thursday, January 11, 2007

Σαν δεν ντρέπονται!

Κάθε πρωί πριν να πάω δουλειά παίρνω μια εφημερίδα και συνήθως διαβάζω τους τίτλους όταν ανεβαίνω τις σκάλες. Σήμερα την παίρνω λοιπόν και διαβάζω κάτι που με έκανε να μείνω στις σκάλες, δέκα λεπτά για να διαβάσω ολόκληρο το άρθρο.
Άκουσον άκουσον! Ελεγε ότι Ε/Κύπριοι χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο της Τύμβου (παράνομο αερδρόμιο στα κατεχόμενα) για να πάνε οργανωμένες εκδρομές στην Τουρκία και την Κωνσταντινούπολη. Επίσης, έγραφε ότι μόνο για το Δεκέμβριο τους δώσαμε, σύμφωνα με τα στοιχεία της JCC ( πιστωτικές κάρτες) λίγο πιο κάτω από μισό εκατομμύριο λίρες (γύρω στις 700,000 ευρώ). Κάποια από αυτά τα λεφτά οι Ε/Κ τα ξόδεψαν στο καζίνο (την ιστορία που "έπαιξαν" την ταβέρνα Ειρηνιά-γνωστή κυπριακή παραδοσιακή- και τη χάσανε με αποτέλεσμα να δίνουν τα κέρδη στο καζίνο τα ξέρετε;). Προσθέστε λοιπόν και τα λεφτά που δώσανε σε μετρητά. Ούτε να κάνω ένα υπολογισμό δεν θέλω.
Δηλαδή, τι να πρωτοπω και τι να πρωτοσκεφτώ....Πάντως εμενά η απορία μου είναι μια: Τριάντα δυο χρόνια, κυκλοφορούμε με αυτό το στικεράκι "Δεν Ξεχνώ" στο γιαλί του αυτοκινήτου. Για τριαντα δύο παραμονές πρωτοχρονιάς , δέκα λεπτά πριν αλλάξει ο χρόνος το κρατικό μας κανάλι, μας δείχνει εικόνες από την Κερύνεια, την Αμμόχωστο και άλλα κατεχόμενα μέρη. Επισης σκεφτείτε, ότι οι περισσότεροι από αυτούς τους Ε/Κ που ξοδεύουνε αυτή τη περίοδο τα λεφτά τους από εκεί και ταξιδεύουνε μέσω κατεχομένων στην Τουρκία, γεννήθηκαν λίγο πριν και λίγο μετά της εισβολή. Είναι δηλαδή παιδιά του πολέμου.
Όλα αυτά δηλαδή δεν μετράνε πια; Μόνο δέκα μαλάκες απομείναμε να μας ενοχλεί;
Εδώ υπάρχει κόσμος ξένος που έρχεται και βλέποντας την πράσινη γραμμή και τα φυλάκια παθαίνει κάτι ( δείτε το τελευταίο ποστ της αγαπημένης μου Κrotkaya ).
Εγώ είμαι από αυτούς που μεγάλωσε με αυτά. Που μεγάλωσε με το φόβο ότι αν πλησιάσει σε φυλάκια θα το "αρπαξουν οι Τούρκοι". Που όταν γνώριζε Τ/Κυπρίους ήταν πολύ επιφυλακτική στην αρχή. Που βλέπει τη φωτισμένη πλέον σημαία του ψευδοκράτους στον Πενταδάκτυλο και γίνεται έξαλλη.
Θυμάμαι πήγα για πρώτη φορά στα κατεχόμενα λόγω δουλειάς (πονεμένο θέμα η συγκεκριμένη δουλειά), ενιώσα το στομάχι μου να δένετει κόμπο. Ήμουν σαν ξένη, δεν αναγνώριζα τίποτα από ότι έβλεπα.
Τη δεύτερη φορά πήγα με τους γονείς μου στη Μόρφου. Εκεί το ήθελα εκείνο το ταξίδι. Ο μπαμπάς μου ήθελε να δει το γυμνάσιό του. Τα συναισθήματα ήταν πάλι ανάμικτα, αλλά ήμουν πιο ψύχραιμη. Σε εκείνο το ταξίδι κατάλαβα ότι δεν είναι κακό να ξαναπάω ( αν και είμαι πολύ εναντίον στο να δείχνω διαβατήριο στην ίδια μου τη χώρα) γιατί με αυτό τον τρόπο είναι σαν να λέω στο τόπο μου "Δεν σε ξεχνώ".
Μακάρι να το έλεγαν και κάποιοι άλλοι (και να το έδειχναν)...

29 comments:

  1. Έπιασες τώρα ένα θέμα που δεν θέλω να το σχολιάσω γιατί θα πω πολύ άσχημα πράγματα. Μα πολύ άσχημα πράγματα! Να σου πω όμως πως χαίρομαι που τα γράφεις αυτά εσύ που λέμε και δυο κουβέντες στο msn.

    ReplyDelete
  2. Κάποιοι άνθρωποι δεν έχουν πατρίδα...δεν έχουν ιστορία. μόνο αρρώστια.
    Και όχι μόνο οι συγκεκριμένοι στους οποιους αναφέρεσαι.
    Υπάρχουν άνθρωποι που πονάνε ενα μερός χωρίς να είναι ο τόπος τους και κάποιοι που δεν ξέρουν να το πονέσουν.

    ReplyDelete
  3. @vromios Και μόνο το σχόλιό σου ότι δεν θα σχολιάσεις είναι αρκετό νομίζω! χαίρομαι που χαίρεσαι :)

    @μαράκι μερικοί ή μάλλον πολλοί άνθρωποι είναι απλά ανήθικοι με όλη τη σημασία της λέξης! Και πληρώνουν τη νύφη οι υπόλοιποι.

    ReplyDelete
  4. Τουλιπάκι μου, πολύ μεγάλο και περίπλοκο το θέμα. Όπως λες, κάποιοι άνθρωποι έχουν αξίες και φραγμούς και κάποιοι όχι. Κάποιοι πονάνε και κάποιοι γαμάνε, συγγνώμη κιόλας για την έκφραση.

    Πάντως για να πας στα κατεχόμενα, μπορείς να δείχνεις και ταυτότητα, όχι διαβατήριο. Τι αλλάζει θα μου πεις; Ότι τους τη σπάει, εμένα μου είναι αρκετό αυτό.

    Για μένα ήταν πολύ διδακτικές οι δυο μου επισκέψεις στα κατεχόμενα. Παρά το σφίξιμο και τον κόμπο στο λαιμό, έμαθα και κατάλαβα και ένιωσα πράγματα.

    Και, ξέρεις; Δεν μπορώ να ξεχάσω τον πόνο στο ηχόχρωμα της φωνής των Τ/Κ φίλων μας, όταν μιλούσαν για τον Ταλάτ και εξοργίζονταν για το πόσο τους ξεγέλασε. Αυτοί οι άνθρωποι στ'αλήθεια πονάνε τον τόπο τους -ολόκληρο τον τόπο τους.

    ReplyDelete
  5. @krotkaya Δηλαδή πως τους ξεγέλασε ο Ταλάτ; Και για τί ακριβώς πονάνε οι Τ/Κ;

    ReplyDelete
  6. Να σου πω. Καταρχάς, να ξεκαθαρίσω πως μιλώ για γηγενείς τ/κ και όχι εποίκους. Υπήρξαν άνθρωποι που είχαν πιστέψει τις προεκλογικές ρητορίες του Ταλάτ περί επαναπροσέγγισης, λύσης και δημοκρατίας (γιατί αυτοί έχουν δικτατορία μες τον τόπο και υπάρχουν πολλοί που πέρασαν μπόλικα χρόνια στις φυλακές(, αλλά μόλις εξελέγη ο ταλάτ έκανε τα ίδια με τον Ντενκτάς.

    Επίσης, υπάρχουν τ/κ που ζούσαν πριν το 74 στην Πάφο και στη Λάρνακα και ξεριζώθηκαν κι εκείνοι εξαιτίας της τουρκικής εισβολής. Τπάρχουν τ/κ που δνε νιώθουν καθόλου τούρκοι και μισούν την τουρκία. Ε, αυτοί δεν περνάνε και πολύ καλά και θα ήθελαν να ξαναδουν το νησί ενωμένο. Τέτοιους γνώρισα από κοντά και επί τόπου και εκτός.

    ReplyDelete
  7. Προφανώς και υπάρχει μια (ελάχιστη) μερίδα του πληθυσμού στα κατεχόμενα που αισθάνεται έτσι όπως περιγράφεις. Εν τέλει όμως και στο θέμα αυτό κυριαρχεί το γνωστό παραμύθιασμα της φαντασιόπληκτης αριστεράς μας...

    Όσο για το ότι υπάρχουν τ/κ που δεν νιώθουν καθόλου Τούρκοι και μισούν την Τουρκία, είναι κάτι που δεν το καταλαβαίνω. Πως γίνεται να είναι κανείς τ/κ (ή ε/κ γιατί υπάρχουν και πολλοί τέτοιοι) και να μην νιώθει Τούρκος (ή Έλληνας); Είναι ένα σχήμα υπερβολικά οξύμωρο (άλλη μια εφεύρεση της "διεθνιστικής" - τρομάρα της - αριστεράς, τέκνο της οποίας υπήρξα κι εγώ!)...

    Αυτό που θέλω να πω είναι πως το θέμα αυτό κρύβεται ώρες, ώρες πίσω από τόνους ψέματος και διαστρεβλωσεων...

    Την καλημέρα μου από την ελεύθερη Κύπρο κροτ
    (και ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!)

    ReplyDelete
  8. δεν ξέρω που θα πάει αυτός ο τόπος..

    έχουμε γενιές μεγαλωμένες γύρω από ένα αντάρτικο πόλεμο υπόδουλοι από τους άγγλους, γύρω από μια νέα αρχή, γύρω από ένα βίαιο πόλεμο και μια άγρια ημικατοχή από την τουρκία.. έχουμε τις πριν.. τις εντός.. και τις μετά.. η κάθε μια με τόσο διαφορετικούς φόβους, ρόλους και εμπειρίες..

    έχουμε το τώρα.. από που να πιαστεί ένας σύγχρονος κύπριος.. από που..

    ReplyDelete
  9. Συμφωνώ ότι σίγουρα υπάρχουν Τ/Κ που νιώθουν πολλή καταπίεση από Ταλάτ. Αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια. Μη ξεχνάτε ότι οι κυβερνήσεις μας έχουν ανώτερα συμφέροντα, τα οποία εμείς απλά υποψιαζόμαστε.
    Μιλούσα με το Vromio για την Αριστερά και τη στάση της απέναντι στο θέμα και ξέρει τη γνώμη μου. Τους θεωρω και αυτούς και τους ακροδεξιούς...χμ πως να το πω κομψά...πολύ μεγάλους μαλάκες.

    Ο σύγχρονος Κύπριος Mary μου ειναι ένα μεγάλο θέμα. Γιατι ναι μεν δεν πρέπει να ξεχνάμε αλλά από την άλλη πρέπει να κοιτάμε και μπροστά.
    Αυτό ειναι ένα τεράστιο θέμα προς συζήτηση. Δήλαδή οκ με πειράζει πάρα πολύ που ζω σε ένα μισό νησί, που έχουν πεθάνει πολλοί αλλά δεν μπορώ να ζω και μια ζωή στα οδοφράγματα. Επίσης ισχύει και το θέμα, δεν μπορείς να είσαι τελείως αναίσθητος γιατί από τη στιγμή που ζεις σε ένα τόπο και παίρνεις τα καλά του, πρέπει να είσαι εκεί και στις δύσκολες στιγμές.

    Kαλώς ή κακώς έχουμε μεγαλώσει με το θέμα ΕΙΣΒΟΛΗ.
    Με ενοχλεί το γεγονός ότι η ίδια μας η κυβέρνηση δεν κάνει κάτι δραστικό όταν πρόκειται για θέματα όπως αυτό με τις κάρτες.

    ReplyDelete
  10. παιδιά, σόρυ κιόλας, αλλά εγώ μιλούσα για τους ανθρώπους που ξέρω. δεν μιλάω ούτε για πολιτικούς, ούτε για πολιτικές, τους θεωρώ όλους όχι ηλίθιους, αλλά συμφεροντολόγους, κοντόφθαλμους και μικρόνοες (όλους, μηδενός εξαιρουμενου).

    Ναι, υπάρχουν Κύπριοι, που νιώθουν και Κύπριοι -ούτε Έλληνες ούτε Τούρκοι. Ο καλός μου για παράδειγμα. Καθόλου Έλληνας δεν νιώθει -και γιατί άλλωστε; Είναι; Εδώ και τόσους αιώνες η κύπρος εξελίσσεται ξεχωριστά από την Ελλάδα -και καλά κάνει, ΕΥΤΥΧΩΣ ΓΙ ΑΥΤΗΝ! Επίσης, οι περισσότεροι Τ/Κ που ξέρω (και ξέρω αρκετούς, αν σκεφτείς πως όλοι κι όλοι είναι 50 χιλιάδες, μιλάω πάντα για τους γηγενείς, ΟΧΙ για τους έποικους), δνε νιώθουν καθόλου Τούρκοι, νιώθουν Κύπριοι. Και είναι πολύ διαφορετικοί, τουλάχιστον οι Τ/Κ που γνωρίζω εγώ από τους Τούρκους που γνωρίζω εγω. βασική διαφορά, οι Τ/Κ δεν εχουν καλες σχέσεις με τη θρησκεία, είναι μουσουλμάνοι στα χαρτιά αλλα δεν το εξασκούν. Επίσης, είναι πολύ πιο ανοιχτόμυαλοι, πολύ πιο ταξιδεμένοι (εξ ανάγκης αλλωστε). Και πολλά άλλα που δεν χωράνε στο σχόλιο, για να μην το κάνω τεράστιο.

    Όσο για το αν η Κύπρος είναι Ελλάδα και Τουρκία, την γνώμη μου την έγραψα σε πρόσφατο ποστ (σορυ για την "διαφημιση", αλλα να μην τα ξαναγράφω, ήταν και μεγάλο το ποστ).

    Η Κύπρος είναι Κύπρος και ανείκει στους Κύπριους και καλά θα κάνουν Ελληνες και Τούρκοι (και Αγγλοι και Φραγκοι και Ενετοι και δεν συμμαζευεται) να την αφησουν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ στην ησυχία της!

    ReplyDelete
  11. Μεγάλη κουβέντα άνοιξες αγαπητή κροτκάγια. Πολύ μεγάλη κουβέντα. Θα πω μόνο ετούτο, για να μην παρεξηγούμαστε. Αν με το Κύπριος εννοούμε τον προσδιορισμό του πολίτη ενός κράτους, τότε κανείς δεν διαφωνεί με αυτό. Αν όμως μιλάμε για εθνικό προσδιορισμό, τότε τα πράγματα είναι σκούρα.

    (Επίσης θα ήθελα να σου πω - και ελπίζω να μη με παρεξηγήσουν οι φίλοι μου οι κύπριοι - πως εγώ προσωπικά ευχαρίστως θα την άφηνα ήσυχη την Κύπρο μια και με τα έξοδα για τους εξοπλισμούς που θα γλύτωνα θα έφτιαχνα επιτέλους ένα ευνομούμενο κράτος για τους πολίτες αυτής της πικρής πατρίδας και οι δυο γιοι μου δεν θα είχαν κανένα λόγο να υπηρετήσουν χαρίζοντας 12 ολόκληρους μήνες, 365 μέρες και δεν ξέρω εγώ πόσες ώρες από τη ζωή τους για κανέναν!)

    ReplyDelete
  12. Krotidi μου, καλώς ή κακώς υπάρχει μια προϊστορία που θέλει την Κύπρο με ελληνικές ρίζες. Από κει και πέρα οντως να μας αφήσουν ησυχους όλοι!

    @gel αυτό λέω και γω!

    vromios....οντως μεγαλη κουβέντα. Και το θέμα δεν λύνεται.

    ReplyDelete
  13. Ο κόσμος ξεχνάει εύκολα τουλίπα μου! Γιατί νομίζεις κάνουμε τόσο συχνά τα ίδια λάθη; Είμαστε ότι φάμε και ότι πιούμε! Δυστυχώς!

    ReplyDelete
  14. Αllitnil μου, μεγάλη αλήθεια είπες!
    Ξεχνάει αλλά τόσο πια; και γω εχω προβλημα μνημης, μεγάλο κιόλας αλλά δεν πηγαίνω σε παράνομα αεροδρόμια!!
    Είμαστε ότι φάμε και ότι πιούμε;;; ωχ!!

    ReplyDelete
  15. Αγαπητέ μου Βρόμιε, υποπτέυομαι πως διαφωνούμε, αλλά δεν πειράζει! :)

    Πάντως αυτό που αναφέρεις "με τα έξοδα για τους εξοπλισμούς που θα γλύτωνα θα έφτιαχνα επιτέλους ένα ευνομούμενο κράτος για τους πολίτες αυτής της πικρής πατρίδας", χμ... ακόμα κι αν τα είχε τα λεφτά αυτό το ευνομούμενο κράτος (το ελληνικό δλδ), υποψιάζομαι ότι πάλι θα έβρισκε κάτι άλλο να τα κάνει... δυστυχώς και για τα παιδιά σου και για όλους μας.

    ReplyDelete
  16. Η διαφωνία είναι απόδειξη ενός υγιούς διαλόγου καλή μου Κροτ. Επίσης κάνει τον διάλογο ενδιαφέροντα.

    Άλλωστε το κυπριακό δεν θα το λύσουμε εμείς και οι Ελληνοκύπριοι έχουν ήδη πει τη γνώμη τους σχετικά με τα θέματα που θίξαμε με τον πιο δημοκρατικό τρόπο... (Σε αντίθεση με τους Τουρκοκύπριους που είπαν τη γνώμη τους το '74 με τον πλέον αντιδημοκρατικό τρόπο).

    ReplyDelete
  17. Ξέρετε τι σκέφτομαι; Οτι, μια ζωή ακούω και διαβάζω τέτοιες διαφωνίες και διαλόγους και τελικά ποτέ δεν λύνεται το θέμα.
    Πολύ θα ήθελα να ήξερα τα πραγματικά γεγονότα σε κάποια φάση και όχι ότι συμφέρει τη κάθε πλευρά να βγάζει προς τα έξω.

    ReplyDelete
  18. Κροτκάγια,

    Θέλοντας και μη η ιστορία (aka πολιτική πορεία) της Κύπρου δεν είναι καθόλου ανεξάρτητη από της Ελλάδας (δυστυχώς).

    Βρομιέ, διαφωνώ μαζί σου. Ποιό το όφελος ταμπελόματος της εθνικότητας; Τί σκατά διαφορά κάνει αν εγώ δηλώνω Έλληνας, Τούρκος η Κύπριος; Δεν πρόκειται να αλλάξει ούτε ο τρόπος που μεγάλωσα, ούτε η ρίζες μου, ούτε το ποιος είμαι. Άρα, θεωρώ άσκοπο να λέω είμαι Τούρκος/Έλληνας/Αρμένιος/κτλ.

    Τέσπα, διαφωνία χάριν διαφωνίας. Καλά να περνάτε

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  20. Η κατάσταση στην Κύπρο είναι μια πονεμένη ιστορία, για την οποία φέρει ευθύνη η αριστερά (δηλαδή το ΑΚΕΛ, μιας και μόνο αυτό νοείται ως αριστερά από τον μέσο ε/κ), γιατί με την σταλινική του θεώρηση (για να φτάσουμε στην επανάσταση πρέπει πρώτα να περάσουμε από τη συνεργασία με τους "προοδευτικούς" αστούς), χάρη στην οποία άφησαν την άκρα δεξιά να αλωνίζει, και την αφήνουν ακόμα και τώρα, αν σκεφτείτε ποιον εξέλεξαν για πρόεδρο.........

    Υπάρχουν βέβαια και ποιο ρεαλιστές/ μη μαλάκες αριστεροί στην Κύπρο.....αλλά μέσα στην θάλασσα των κολλημένων, ένας-δυο ανοιχτόμυαλλοι καταλήγουν να πνίγονται........

    ReplyDelete
  21. Και btw 40 λίρες πήγαιν'έλα στην Κωσταντινούπολη είναι πολλύ δελεαστική τιμή....ακόμη και αν είναι παράνομο......το έχω κάνει και εγώ, όπως και πολλύς κόσμος, χωρίς να μου κάνει και καμία εντύπωση το ίδιο το γεγονός

    ReplyDelete
  22. δηλαδη να ξεπουλήσουμε τα πάντα για 40 λίρες; και ειδικά από τη στιγμή που αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να δώσουν χιλιάδες λίρες παραπάνω για να πάρουν αυτοκίνητα μάρκες!

    ReplyDelete
  23. den kserw gia aytous......kserw mono gia mena pou eimai foithths kai ka8e fthnia einai 8emith

    ReplyDelete
  24. ναι αλλα οχι για όλα
    και γω ήμουν και φοιτήτρια και δεν τα ξεπούλησα
    αγαπητε δεν τους δικαιολογώ!
    μην επιμένεις! :)

    ReplyDelete
  25. Μια πρώτη εξαδέλφη της μητέρας μου κατάγεται από του Μόρφου. Θυμάμαι το 2005 όταν ήμουν λεμεσό με έπρηζε να παώ στα Κατεχόμενα. Εγώ αρνιόμουν. "Τουρισμό στα Κατεχόμενα, πάτε καλά;;". Εκεί να επιμένουν. Δεν πήγα.

    Άσε που τόλμησε η θεία μου να το πεί και στον γαμπρό της που είναι οδηγός άρματος μάχης ΑΜΧ-30!!

    Περιττό να πω τι είδαν: Εγκαταλελειμένο το πατρικό σπίτι, ξερά χωράφια, Τούρκους στρατιώτες με βαρύ εξοπλισμό...

    Ντροπή, πραγματικά ντροπή.

    ReplyDelete
  26. Δεν ειναι κακό να πας, όπως εγραψα και στο ποστ. το κακό είναι να πας καθαρά με τουριστική διάθεση...

    ReplyDelete
  27. Ντάξει η δικία μου αλήθεια πάντως είναι ότι δεν πάω ακριβώς για τουρίστας......περισσότερο διαπολιτισμική ανταλλαγή......γνώρισε τους άλλους και πολέμησε πλάι πλάι μαζί τους

    ReplyDelete
  28. Ντάξει η δικία μου αλήθεια πάντως είναι ότι δεν πάω ακριβώς για τουρίστας......περισσότερο διαπολιτισμική ανταλλαγή......γνώρισε τους άλλους και πολέμησε πλάι πλάι μαζί τους

    ReplyDelete